Asset Publisher Asset Publisher

Zasoby leśne

Na terenie naszego nadleśnictwa przeważają siedliska świeże z dominacją sosny. Średni wiek lasów na naszym terenie to 59 lat, a przeciętna zasobność wynosi 245 m sześc./ha.

Udział siedlisk leśnych
36,60% - las mieszany świeży
35,57% - bór mieszany świeży
8,48% - las mieszany wilgotny
7,72% - las wilgotny
4,83% - las świeży
3,18% - bór mieszany wilgotny
1,95% - bór świeży
0,80% - las łęgowy
0,58% - ols
0,28% - ols jesionowy
0,01% - bór mieszany bagienny

 drzewostan sosnowy fot. J. Liszczyk

Udział gatunków lasotwórczych
67,56% - sosna
10,96% dąb
6,21% olsza
5,74% brzoza
2,59% buk
2,18% modrzew
1,67% świerk
1,36% jesion
pozostałe do 1,0%

Udział drzewostanów w klasach wieku
Rozpiętość klasy wieku wynosi 20 lat (np. I klasa wieku – drzewostany w wieku do 20 lat, II klasa – 21 – 40 lat, III klasa – 41 – 60 lat itd.).
15% - I klasa
24% - II klasa
24% - III klasa
14% - IV klasa
10% - V klasa
4% - VI klasa
2% - VII klasa
1% - VIII klasa
3% - KO – klasa odnowienia
3% - KDO – klasa do odnowienia

KDO obr. Grochowo fot. J. Liszczyk


Asset Publisher Asset Publisher

Back

Otwórz sklep DOBRE Z LASU

Otwórz sklep DOBRE Z LASU

Dobre z Lasu to znak towarowy Lasów Państwowych będący elementem projektu “Zdrowa żywność z polskich lasów”. Jego celem jest promowanie produktów pochodzących z polskich lasów. Logotyp „Dobre z Lasu” to świadectwo żywności najwyższej jakości stworzonej na bazie naturalnych składników.

 

O projekcie

Polskie lasy to nieprzebrane źródło zdrowych i smakowitych produktów. Świadczy o tym nasza rodzima kuchnia, w której nie brak przepisów opartych na dziczyźnie, płodach runa leśnego czy miodzie, takich jak kurki w śmietanie czy pierogi z mięsem z dzika.

 

Eksportowanie znacznej części pozyskiwanej dziczyzny do Europy Zachodniej i powolny zanik tradycji jej spożywania powoduje, że społeczeństwo traci szansę na zapoznanie się z jej walorami.

 

Projekt „Zdrowa żywność z polskich lasów” ma na celu odwrócenie tej tendencji i udostępnienie szerszemu gronu konsumentów ekologicznych, zdrowych produktów w atrakcyjnych cenach. Przypomina on również, że możliwość ich pozyskania zawdzięczamy zaangażowaniu oraz pracy polskich leśników, prowadzących wielofunkcyjną i zrównoważoną gospodarkę leśną.

 

O marce

Marka „Dobre z Lasu” to znak towarowy Lasów Państwowych propagujący projekt „Zdrowa żywność z polskich lasów”. Dzięki logotypowi „Dobre z Lasu” Lasy Państwowe chcą promować żywność naturalnego pochodzenia. Jednocześnie jest on symbolem gwarantującym jej jakość i pozyskanie w sposób zrównoważony i niezaburzający funkcjonowania przyrody.

Wariant franczyzy

 

Nadleśnictwo Oleśnica Śląska ogłasza możliwość uruchomienia sklepów Dobre z Lasu na zasadach franczyzy. Sklep będzie zarządzany przez niezależnego Operatora wyłonionego w drodze konkursu.

 

Wariant

Lokal i wyposażenie są własnością bądź są zarządzane przez Operatora.

 

Założono, że sklep Dobre z Lasu zarządzany jest przez niezależnego Operatora, prowadzącego działalność gospodarczą na swój koszt i ryzyko, na podstawie umowy zawartej pomiędzy Operatorem i Nadleśnictwem. Operatora wyłania Nadleśnictwo w drodze konkursu. Wszystkie działania promocyjne i marketingowe, będą nadzorowane są przez Centrum Informacyjne Lasów Państwowych.

Dodatkowe informacje o projekcie i sklepie można znaleźć na stronie: www.dobrezlasu.pl/

 

Osoby zainteresowane współpracą mogą uzyskać szczegółowe informacje w Nadleśnictwie Oleśnica Śląska

 

Weronika Tyczka

Specjalista Służby Leśnej ds. Społecznych Funkcji Lasu

Rzecznik prasowy

Nadleśnictwa Oleśnica Śląska

 

e- mail: weronika.tyczka@wroclaw.lasy.gov.pl

tel. 507 435 664