Asset Publisher Asset Publisher

Sale conditions

Sale conditions of wood are specified by the regulation of Director – General of the Sate Forests.

Within the framework of the individual sale , the foresters try to meet the fast growing demand, because more and more people use wood in order to heat their houses. Contrary to general opinion, these are not only village people, even though they prevail among recipients. The growth of firewood demand is the result of occurrence of new housing estates built in the suburbs of large agglomerations, where houses are usually equipped in fireplace heating installations.

Firewood is not only the most ecological heat source, but also is much more attractive in respect of relation of price and electric efficiency, rather than cola, oil, gas or electric power.

In recent years, the Sate Forests increased the sale of firewood of one third – up to over 4 million cubic meters annually. Firewood is not only the most ecological heat source, but also is much more attractive in respect of relation of price and electric efficiency, rather than cola, oil, gas or electric power. Some of customers choose already prepared and cut into pieces wood, the others very willingly obtain it by themselves after arranging all details and fulfilling particular safety conditions, and after paying the fee; that concerns mainly so called "thinnings". Such a raw material is very cheap, that is why many people from village areas profit from such possibility.


Asset Publisher Asset Publisher

Back

Otwórz sklep DOBRE Z LASU

Otwórz sklep DOBRE Z LASU

Dobre z Lasu to znak towarowy Lasów Państwowych będący elementem projektu “Zdrowa żywność z polskich lasów”. Jego celem jest promowanie produktów pochodzących z polskich lasów. Logotyp „Dobre z Lasu” to świadectwo żywności najwyższej jakości stworzonej na bazie naturalnych składników.

 

O projekcie

Polskie lasy to nieprzebrane źródło zdrowych i smakowitych produktów. Świadczy o tym nasza rodzima kuchnia, w której nie brak przepisów opartych na dziczyźnie, płodach runa leśnego czy miodzie, takich jak kurki w śmietanie czy pierogi z mięsem z dzika.

 

Eksportowanie znacznej części pozyskiwanej dziczyzny do Europy Zachodniej i powolny zanik tradycji jej spożywania powoduje, że społeczeństwo traci szansę na zapoznanie się z jej walorami.

 

Projekt „Zdrowa żywność z polskich lasów” ma na celu odwrócenie tej tendencji i udostępnienie szerszemu gronu konsumentów ekologicznych, zdrowych produktów w atrakcyjnych cenach. Przypomina on również, że możliwość ich pozyskania zawdzięczamy zaangażowaniu oraz pracy polskich leśników, prowadzących wielofunkcyjną i zrównoważoną gospodarkę leśną.

 

O marce

Marka „Dobre z Lasu” to znak towarowy Lasów Państwowych propagujący projekt „Zdrowa żywność z polskich lasów”. Dzięki logotypowi „Dobre z Lasu” Lasy Państwowe chcą promować żywność naturalnego pochodzenia. Jednocześnie jest on symbolem gwarantującym jej jakość i pozyskanie w sposób zrównoważony i niezaburzający funkcjonowania przyrody.

Wariant franczyzy

 

Nadleśnictwo Oleśnica Śląska ogłasza możliwość uruchomienia sklepów Dobre z Lasu na zasadach franczyzy. Sklep będzie zarządzany przez niezależnego Operatora wyłonionego w drodze konkursu.

 

Wariant

Lokal i wyposażenie są własnością bądź są zarządzane przez Operatora.

 

Założono, że sklep Dobre z Lasu zarządzany jest przez niezależnego Operatora, prowadzącego działalność gospodarczą na swój koszt i ryzyko, na podstawie umowy zawartej pomiędzy Operatorem i Nadleśnictwem. Operatora wyłania Nadleśnictwo w drodze konkursu. Wszystkie działania promocyjne i marketingowe, będą nadzorowane są przez Centrum Informacyjne Lasów Państwowych.

Dodatkowe informacje o projekcie i sklepie można znaleźć na stronie: www.dobrezlasu.pl/

 

Osoby zainteresowane współpracą mogą uzyskać szczegółowe informacje w Nadleśnictwie Oleśnica Śląska

 

Weronika Tyczka

Specjalista Służby Leśnej ds. Społecznych Funkcji Lasu

Rzecznik prasowy

Nadleśnictwa Oleśnica Śląska

 

e- mail: weronika.tyczka@wroclaw.lasy.gov.pl

tel. 507 435 664